dinsdag 3 december 2013

Sneak peek surprise en bingonummer

Onze oudste zit nu in groep 8, dus mocht ze na het lootjes trekken op school aan de slag met het maken van zowel een surprise als een gedicht!

En tsja, wat gebeurt er hier dan? Madam doet er niks aan, want ze weet niet wat te maken en rijmen/ dichten vind ze moeilijk.... 

DOCHTER: 'Mahammmmmm, wil je me helpen???'
IK: 'Ja, maar ik doe niet alles, we gaan er samen mee aan de slag!'
DOCHTER:'Oké'.... (met een zeeeeer diepe zucht!)

En dus kocht ik de cadeautjes, maakte ik het hele gedicht en (bijna) de hele surprise... ;-)

Dochterlief heeft een beetje geholpen bij de surprise. Ze blies een ballon klein op, smeerde deze in met lijm en wikkelde er vervolgens zwarte wol omheen, net zolang tot er geen ballon meer te zien was. Daarna opnieuw ingesmeerd met lijm, over de wol heen. En dan goed laten drogen!!

Vandaag spoot ik haar gehele surprise zilver. Het is nu zo goed als droog, morgen het laatste stukje in elkaar zien te zetten...

Hier een klein onderdeel van de surprise, de volledige surprise laat ik morgen zien. (Ik ben er zelf eigenlijk best wel een beetje trots op ;-) ).


Verder maakte ik vandaag een aantal knikkerzakjes voor het goede doel. Onze meiden kregen ieder van school een microkrediet van 2 euro. Ze moeten proberen hier meer geld van te maken. De totale opbrengst van de verkoop/ inzamelingsactie gaat naar Serious  Request 2013. Dit jaar staat het Glazen Huis in Leeuwarden.

Het zijn weer gevoerde knikkerzakjes, wat is een goede prijs om er voor te vragen?? Suggesties zijn zeer welkom!! :-) En mocht je een knikkerzakje willen kopen, laat het me dan even weten! 

En dan vandaag weer gewoon het nummertje van de dag voor de bingo:

B8



9 opmerkingen:

  1. leuk, benieuwd naar de surprise!
    ik moet nog maar 7 getallen en dan heb ik volle kaart... maar daarvan nog 3 voor de bovenste en de onderste rij!
    Groetjes Jorina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owww wat klinkt dat bekend in de oren hihi... shannon heeft wel ietwat meegeholpen maarre tonie maakte de suprise en ik het gedicht...ze zocht wel zelf de kadootjes uit

    hihihi liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, super leuk toch! ik ben benieuwd naar het eind resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bingo :)
    Woohoow :)
    (en nu hoop ik dat ik niets verkeerds gedaan heb en dat dit juist is :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nu lees ik pas de rest, eerste werk is altijd het nummertje bekijken.
    Ik gok op een micro als surprise (ofwel ben ik nog niet goed wakker en staat het al ergens).

    Ik ben jammergenoeg totaal niet goed in prijsbepalingen, kan ik je niet bij helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg benieuwd naar de uiteindelijke surprise! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. spannend je surprise! Dat wordt een uuuuh....kat?

    nummer 8 heb ik en het gaat ook best goed met m'n kaart, ik heb al 2 rijen vol en ded erderij nog 1 maar de rijen waar het nu nog even om gaat.... tja die dus niet hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet er nog 2 voor Bingo...zou wel leuk zijn moest het nog zo ver komen deze week want dat is dan vast een goed voorteken voor mijn examens! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben nieuwsgierig naar het eindresultaat. En ik las dat er iemand bingo heeft. Ik moet nog 3 cijfers.... spannend hoor!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!