vrijdag 15 februari 2013

Kattenkussen

1 van de dingen die ik hier al eerder heb gemaakt in de VS, is een kussen voor onze katten. Ik heb hiervoor een (goedkoop) hoofdkussen gebruikt en bekleed met fleece, zonder ook maar te hoeven naaien (dat kan ik niet... ;-) )

Hieronder zie je hoe ik deze heb gemaakt, het is heel simpel en zo klaar!!


Leg het kussen op de 2 lagen fleece en knip er ruim omheen (volgens mij deed ik ruim 10 cm)

Knip de hoeken van het fleece af, tot vlakbij de hoeken van het kussen.

Knip het fleece dat voorbij het kussen steekt in reepjes van ongeveer 2,5 cm breed. De reepjes knippen tot je de denkbeeldige lijn van de weggeknipte hoek hebt bereikt.

Leg nu het kussen tussen de lappen fleece in (denk erom dat je de goede zijdes van de stof allebei aan de buitenkant hebt liggen). Taz werd ondertussen al nieuwsgierig en bleef er bij liggen kijken.

Knoop alle op elkaar liggende reepjes aan elkaar, begin op een hoek zodat je niet de verkeerde reepjes met elkaar knoopt. Leg er een dubbele knoop in.

En klaar is het kussen! Taz maakt er meteen gebruik van!!

En ook Gracie ligt er heerlijk op!!

Voordeel is dat je de stof kunt wassen door 1 kant los te knopen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ga ik meteen uitproberen, heb het gedeeld op facebook.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooohh wat is ie MOOI, mijn Nala wil dat allemaal niet...!!!!!!!!!!!! JAMMER !!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!